czy ocet jabłkowy działa na odchudzanie?
Wiele osób szukając coraz to nowych sposobów na odchudzanie natrafia na artykuły o occie jabłkowym, który ma przyspieszać metabolizm i sprawić, że szybko i skutecznie pozbędziemy się nadwagi. Jak działa ocet jabłkowy? Czy faktycznie ma właściwości odchudzające? Dowiedz się jak go pić, by stracić jak najwięcej na wadze!

Czym jest ocet jabłkowy?

Ocet jabłkowy pili nasi przodkowie wiele lat temu. Od zawsze był to popularny napój, któremu przypisywano liczne prozdrowotne właściwości. Czym tak naprawdę jest ocet jabłkowy? Jest to roztwór kwasu octowego, który oddziałuje na procesy trawienne, stąd właśnie przypisuje mu się właściwości odchudzające. Czy faktycznie picie octu jabłkowego może przyczynić się do szybszego odchudzania?

Ocet jabłkowy zawiera między innymi:

  • magnez,
  • żelazo,
  • fosfor,
  • biotynę,
  • krzem.

Dzięki temu ma właściwości regulujące ciśnienie krwi, regulujące poziom cukru i cholesterolu – jest więc naturalnym wspomagaczem, który bez wątpienia może przyczynić się do poprawy naszego zdrowia. Niestety ocet jabłkowy ma także wady a pity w nieodpowiedni sposób może zaszkodzić i spowodować problemy żołądkowe.

Kiedy pić ocet jabłkowy – rano czy wieczorem?

Odpowiednie dawkowanie octu jabłkowego ma ogromne znaczenie – pijąc go nie chcemy sobie przecież zaszkodzić. Chociaż w sieci znaleźć można opinie osób, które stosują go każdego dnia warto wiedzieć, że przyjmowanie octu jabłkowego na stałe nie jest dobrym rozwiązaniem. Ocet jabłkowy pomimo tego, że jest zdrowy jest też jak sama nazwa mówi octem, który w nadmiarze może prowadzić do podrażnienia żołądka, uszkodzenia szkliwa czy też znacznego spadku potasu.

Kiedy więc pić ocet jabłkowy, by uzyskać efekty odchudzające. Lepszą porą będzie ranek, czy wieczór? Najskuteczniejszym rozwiązaniem jest picie octu jabłkowego rano, 20 minut przed śniadaniem. Można go przyjmować również w ciągu dnia i wieczorem, ważne, by nie przekraczać zalecanej dziennej dawki.

W sieci można natknąć się na informacje, że picie octu jabłkowego wieczorem, przed snem ma właściwości wzmacniające – nie zostało to jednak naukowo udowodnione.
picie octu jabłkowego może poprawić efekty odchudzania

Ocet jabłkowy – kiedy efekty, czy po tygodniu widać różnicę?

Chcesz pić ocet jabłkowy bo przeczytałaś, że pierwsze efekty pojawiają się po tygodniu? Możesz się rozczarować! Nawet najlepsze tabletki na odchudzanie połączone z właściwą dietą i odpowiednim treningiem nie zapewnią tak szybkich efektów. W tydzień nie schudniesz zauważalnie bo nie jest to możliwe. Oczywiście można stracić 2-3kg i nie ma w tym nic nadzwyczajnego, jeśli jednak liczysz, że zmienisz swoją figurę w tydzień to możesz się mocno zdziwić!

Odpowiednio dawkowany ocet jabłkowy ma wiele właściwości prozdrowotnych – nie możemy go jednak przeceniać. Ocet jabłkowy nie jest panaceum na wszelkie dolegliwości i nie uleczy nas z poważnych chorób. Należy go stosować z rozwagą i nie oczekiwać nie wiadomo jakich efektów.

Jak długo stosować ocet jabłkowy na odchudzanie?

Jak można przeczytać na jednym z bardziej merytorycznych portali o zdrowiu Naturalab – chcąc pić ocet jabłkowy na odchudzanie wyłącznie w celu redukcji wagi możemy nie być zadowoleni z efektów. Pomimo właściwości odchudzających nie będzie on w stanie wykonać całej roboty za nas.

Niewłaściwa dieta czy siedzący tryby życia mogą sprawić, że nawet dobroczynne działanie octu jabłkowego zostanie zatracone i efekty, które uzyskamy nie będą takie, jakich oczekujemy. Co więc zrobić, by szybko i zdrowo schudnąć nie narażając się np. na efekt jojo?

Jak wspomagać proces odchudzani, by uzyskać szybkie efekty?

Sam ocet jabłkowy może nie zapewnić na tyle dobrych efektów, by zrezygnować ze zdrowego odżywiania czy odpowiednich treningów. Tylko właściwa dieta i ruch pozwolą zapewnić szybkie i przede wszystkim trwałe efekty.

Musimy pamiętać, że to co jemy ma niebagatelny wpływ zarówno na to jak się czujemy, jak również na to, jak wyglądamy. Nadmiar tkanki tłuszczowej nie bierze się znikąd! Jedząc zbyt tłusto, zbyt obficie i zbyt kalorycznie sprawiamy, że nasza waga systematycznie rośnie. My przeważnie zamierzamy zrobić coś ze swoją wagą w momencie, gdy staje się ona przesadnie duża.

Takie podejście zdecydowanie utrudnia utrzymanie prawidłowej wagi. Zdrowa dieta i odpowiednia dawka ruchu sprawią, że nie będziemy musieli martwić się o naszą sylwetkę już nigdy!